ما بهترینیم شما چطور

بهترین خودت باش

ما بهترینیم شما چطور

بهترین خودت باش

ثبت اختراع

سمیه کرامتلو | چهارشنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۸ ب.ظ

مهم ترین ترین نقش در تهیه و تنظیم ادعانامه و توصیف نامه را وکیل ثبت اختراع  دارد. حتما باید با وکیل با تجربه ای در این حوزه همکاری کنید. کار وکیل نخست نوشتن اظهارنامه و ادعانامه می باشد و بعد تشکیل پرونده و پیگیری فرایند اداری.

آشنایی با زبان انگلیسی یکی از مهم ترین مواردی است که وکیل ثبت اختراع لازم دارد چون باید بتواند در پایگاه های موجود در دنیا جستجو کنند. هدف این جستجو این می باشد که تقاضای ثبت اختراعی که شبیه آن موجود است حدالامکان ارسال نگردد.

فرم گواهی امضاء ثبت اختراع

این فرم یکی از اصلی ترین مدارک جهت شروع فرایند ثبت اختراع است. شما باید علاوه بر مدارک هویتی،گواهی امضا و شماره تماسی که متعلق به خودتان باشد را تقدیم اداره کنید.

جهت دریافت این فرم باید به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنید و این سند را دریافت نمایید. هدف این اقدامات شناسایی شخص متقاضی به شکل رسمی است.با مراجعه به هر دفتر اسناد رسمی این سند را دریافت خواهید کرد.

تعریف ثبت اختراع

اختراع نتیجه فکر شخص یا اشخاص می باشد که برای نخستین بار فرایند یا فرآورده های خاص را ارائه می نماید.اختراع مشکلی را در یک حرفه، فن، فناوری یا صنعت حل می کند.صنعت  شامل ماهیگیری و کشاورزی نیز می شود و تنها تولید را دربرنمی گیرد.

 

 

ثبت اختراع

در ایران ثبت اختراع داخلی طبق اصل سرزمینی بودن، اختراع در کشوری که ثبت گردد شامل کلیه ی حمایت ها می شود.چنانچه بخواهد در دیگر کشورها حمایت شود و یا مورد تجاری سازی واقع گردد می بایست در آن جا به ثبت برسد. بعد از توافق نامه پی سی تی مراحل ثبت اختراع حالت یکسانی پیدا کرده است.اهمیت ثبت اختراع به حدی می باشد که در یک توافق نامه بین المللی کشورها درباره ی آن توافق کرده اند بنابراین تفاوت زیادی میان ثبت اختراع داخلی و بین المللی نمی باشد و می توان برای هردو اقدام کرد.

مزایای ثبت اختراع

برای مخترع مزایای ثبت اختراع به حدی می باشد که اگر بخواهد با خیالی آسوده از اختراع سود ببرد احتیاج به سند مالکیت دارد. با ثبت اختراع هر کسی بخواهد آن اختراع را در هر کجای جهان تولید کند می بایست از مخترع اجازه گرفته و برابر این اجازه حق الامتیاز دریافت می کند   .

به غیر از منافع مادی سرشار که حتی با فروش اختراع،قابل انتقال به دیگران می باشد مزایای ثبت اختراع در ابعاد معنوی نیزهمواره برای مخترع خواهد بود. هیچگاه نام او به عنوان مخترع مورد تعدی قرار نخواهد گرفت.در صورت سوء استفاده از اختراع او می تواند شکایت کرده و خسارت بگیرد.

هزینه کل ثبت اختراع چقدر است؟

این امر شامل هزینه های ثابت و متغیر می باشد شامل ثبت درخواست اولیه و بعدی، روزنامه های رسمی، هزینه صدور سند و...

لازم به ذکر است که بعد از ثبت،شما یک سرمایه بالقوه دارید که تنها شما قادر خواهید بود از دستاوردهای بالفعل آن استفاده کنید. در مسیرتجاری سازی بسیاری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی به سراغ شما خواهند آمد.

  • سمیه کرامتلو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی