ما بهترینیم شما چطور

بهترین خودت باش

ما بهترینیم شما چطور

بهترین خودت باش

۸ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

عرضه اولیه سهام در بورس اوراق بهادار

سمیه کرامتلو | شنبه, ۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۰۴:۴۵ ب.ظ

آموزش بورس قسمت بیست و دوم روش های عرضه اولیه سهام جذابیت عرضه اولیه سهام

شرکت ها برای توسعه و رشد کسب و کار خود به سرمایه و منابع مالی کافی نیاز دارند و این منابع را یا با استفاده از بدهی و یا با ورود به بورس و انتشار سهام تامین می کنند. معمولا استارت آپ ها به سمت استفاده از بدهی می روند زیرا ورود به بورس مکانیسم و ??هزینه های خاص خود را دارد. علاوه بر این، با افزایش ریسک مالی ناشی از استفاده از بدهی، شرکت ها تمایل به انتشار سهام و ورود به بازار سهام دارند.

آموزش جامع بورس در کالج کارگزاری بانک سامان

آموزش بورس قسمت بیست و دوم روش های عرضه اولیه سهام جذابیت عرضه اولیه سهام

زمانی که یک شرکت برای اولین بار در بورس عرضه می شود، درصد مشخصی از سهام آن (معمولاً 10 درصد) در بورس عرضه می شود و توسط سرمایه گذاران خریداری می شود که به آن عرضه اولیه می گویند. عرضه اولیه در واقع همان عرضه اولیه است که ترجمه عبارت (Initial Public Offering) یا IPO است. در این مرحله است که شرکت تصمیم می گیرد مالکیت خود را به سهامداران واگذار کند و با واگذاری بخشی از سهام خود به مردم، وارد بورس شده و می تواند سرمایه لازم را تامین کند.

آموزش بورس

  • سمیه کرامتلو

چرا شمع ماشین زود خراب میشود؟

سمیه کرامتلو | شنبه, ۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۰۴:۴۱ ب.ظ

شمع ماشین یکی از حیاتی‌ترین قطعات داخلی خودروست که نقص در آن عملکرد خودور را به کلی مختل می‌کند. از آنجا که همه می‌دانیم پیشگیری بهتر از درمان است. ما نکاتی را در این مقاله آورده‌ایم که باعث خرابی زودهنگام شمع خودرو می‌شوند تا بهتر توانید از شمع ماشین خود مراقبت کنید. مطمئن ترین راه برای جلوگیری از خرابی شمع موتور، خرید شمع موتور باکیفیت است. مانند شمع بوش که بهترین برندهای شمع موتور به حساب می آید. 

دلایل خرابی شمع ماشین

1.      شمع موتور ناموغوب

قبل از خرید شمع موتور برند آن‌را با دقت انتخاب کنید. چون ناموغوب بودن شمع موتور باعث زودتر خراب شدن و مقاومت کم شمع در برابر حرارت داخل سیلندر خواهد شد. همچنین حتما شمع را به موقع تعویض کنید. عمر مفید شمع موتور بین 40 تا 80 هزار کیلومتر است.

2.      تجمع کربن

یکی از دلایلی که منجر به خراب شدن شمع موتور می‌شود تجمع کربن روی نوک شمع است. این کربن به خاطر احتراق ناقص سوخت ایجاد می‌شود و تداوم آن شمع خودوری شما را فرسوده خواهد کرد.

3.      دمای بالای درون سیلندر

اگر دمای درون سیلند شما بیشتر توان تحمل شمع خودروی شما باشد. عمر شمع موتور کاهش پیدا کرده و خیلی زودتر خراب می‌شود. این اتفاق بیشتر برای خودروهای گازسوز می‌افتد و برای پیشگیری باید شمع موتور مخصوص خودروی خود را خریداری و نصب کنند. 

4.     آلودگی روغن موتور

نشتی روغن موتور به درون اتاقک احتراق و نشست آن روی شمع ماشین باعث فرسودگی زودهنگام شمع شده و شمع خیلی زودتر نیاز به تعویض پیدا خواهد کرد. روغن معمولا به از اطراف رینگ پیستون فرسوده نشتی پیدا کرده و داخل سیلندر نفوذ می‌کند.

نکته: مقاومت شمع موتور در برابر حرارت و طول عمر آن بستگی به مرغوبیت جنسی که می‌خرید دارد به همین خاطر توصیه ما خرید از برندهایی است که امتحان خود را پس داده و ثابت کرده‌اند که می‌توانند بهترین محصول را برای خودروی شما تولید کنند.

  • سمیه کرامتلو

ثبت اختراع

سمیه کرامتلو | چهارشنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۸ ب.ظ

مهم ترین ترین نقش در تهیه و تنظیم ادعانامه و توصیف نامه را وکیل ثبت اختراع  دارد. حتما باید با وکیل با تجربه ای در این حوزه همکاری کنید. کار وکیل نخست نوشتن اظهارنامه و ادعانامه می باشد و بعد تشکیل پرونده و پیگیری فرایند اداری.

آشنایی با زبان انگلیسی یکی از مهم ترین مواردی است که وکیل ثبت اختراع لازم دارد چون باید بتواند در پایگاه های موجود در دنیا جستجو کنند. هدف این جستجو این می باشد که تقاضای ثبت اختراعی که شبیه آن موجود است حدالامکان ارسال نگردد.

فرم گواهی امضاء ثبت اختراع

این فرم یکی از اصلی ترین مدارک جهت شروع فرایند ثبت اختراع است. شما باید علاوه بر مدارک هویتی،گواهی امضا و شماره تماسی که متعلق به خودتان باشد را تقدیم اداره کنید.

جهت دریافت این فرم باید به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنید و این سند را دریافت نمایید. هدف این اقدامات شناسایی شخص متقاضی به شکل رسمی است.با مراجعه به هر دفتر اسناد رسمی این سند را دریافت خواهید کرد.

  • سمیه کرامتلو

شرایط ثبت اختراع

سمیه کرامتلو | چهارشنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۷ ب.ظ

اختراعی را می توان ثبت کرد که شامل ابتکار نو بوده و کاربرد صنعتی داشته باشد.

  •  جدید بوده و نوآوری داشته باشد
  •   کاربرد صنعتی داشته باشد
  •  گام ابتکاری داشته باشد

ابتکار نو یعنی آن چه که در صنعت پیشین وجود نداشته باشد و برای فرد دارنده مهارت عادی در فن مورد نظر آشکار نباشد.به این معنا که شخص دارای مهارت عادی در آن رشته با خواندن توصیف نامه قادر نباشد آن را شبیه سازی نماید.از نظر صنعتی، اختراعی کاربردی به شمار می رود که در رشته ای از صنعت قابل ساخت یا استفاده باشد.منظور از صنعت، معنای گسترده آن می باشد و شامل مواردی مانند صنایع دستی، کشاورزی، ماهیگیری و خدمات هم می شود.

  • سمیه کرامتلو

تعریف چک برگشتی

سمیه کرامتلو | چهارشنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۵ ب.ظ

در صورت وجود برخی موارد از نظر قانون ، چک برگشتی تلقی می گردد. از آنجا که چک برگشتی به مفهوم چک بلامحل یا چک پرداخت نشدنی می باشد ، دارنده چک برگشتی قادر است اقدامات قانونی مورد نیاز را برای وصول وجه چک برگشتی انجام دهد که شیوه ی حقوقی ، کیفری و ثبتی از جمله این روش ها می باشد.

چک یک سند تجاری مهم و پر کاربرد می باشد که مورد استفاده ی روزمره ی مردم قرار می گیرد .به همین جهت قانونگذار برای تضمین سلامت استفاده ی مردم از اسناد تجاری مانند چک مقرراتی را تدوین کرده است زیرا آگاهی نداشتن نسبت به مسائل مربوط به چک  می تواند موجب ایجاد مشکلاتی در این زمینه گردد .

یکی از مسائل مهم در خصوص پرداخت چک این می باشد که گاهی چک پرداخت نگردیده و چک به شکل بلامحل صادر گردیده است . این گونه چک ها که در بانک برگشت می خورند را در اصطلاح چک برگشتی می نامند که اطلاع از شیوه ی وصول چک برگشتی موضوعی مهم می باشد.وصول چک برگشتی از روش های حقوقی،کیفری و ثبتی امکان پذیر می باشد.

  • سمیه کرامتلو

هزینه طراحی سایت چقدر است؟

سمیه کرامتلو | يكشنبه, ۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۹ ب.ظ

طراحی سایت وردپرس در مشهد اگر می خواهید به تنهایی یک وب سایت راه اندازی کنید یا این کار را به شخص یا شرکتی بسپارید، اولین سوالی که به ذهن شما می رسد مربوط به هزینه طراحی سایت است.

در واقع این هزینه به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله اهداف وب سایت شما و اندازه بودجه شما. با این حال برای مقایسه نگاهی به قیمت های کلی و متفاوت در این مقاله بیندازیم. فرض کنید برای سفارش طراحی وب سایت خود با ما تماس گرفتید و می خواهید بدانید هزینه طراحی وب سایت شما چقدر است. سوالاتی که مطرح می‌کنیم و می‌پرسیم به ما امکان می‌دهد به شما یک نقل قول ارائه دهیم، اما اگرچه ما شخصاً سه بسته طراحی وب را مطابق با نیازهای افراد بررسی کرده‌ایم، می‌توانید آنها را در این صفحه پیدا کرده و مقایسه کنید. .

بودجه سایت شما چقدر است؟

سفارش سایتی که توان مالی آن را ندارید فقط یک فاجعه و اتلاف وقت ما و شما خواهد بود. قبل از اینکه از قالب ها یا افزونه های سفارشی برای سایت شما استفاده کنیم، مطمئن شوید که بودجه شما را برآورد کرده ایم.

اکثر مشتریان ساخت وب سایت به صورت زیر پاسخ می دهند:

  • سمیه کرامتلو

شهر ری قدیمی ترین شهر ایران

سمیه کرامتلو | چهارشنبه, ۶ مهر ۱۴۰۱، ۰۳:۵۱ ب.ظ

شهرستان ری یکی از شهرستانهای استان تهران در  ایران است در واقع شهرری منطقه ۲۰ شهرداری تهران نیز می باشد شهرستان ری به پنج بخش مرکزی فشاپویه کهریزک قلعه نو و خاوران تقسیم می شود به شهر ری راگا نیز گفته می شود شهرری از کهن ترین و قدیمی ترین شهر های دنیا می باشد در گذشته شیخ البلاد نیز به این منطقه گفته می شد تاریخ پیدایش شهر ری به زمان اقوام آریایی برمیگردد به طوری که ری از تمام شهر های قوم ماد بزرگتر بود در واقع به معنای شهر سلطنتی است کسی که ساکن و اهل ری باشد را راضی می نامند شهر ری در دوره هایی از تاریخ مثل زمان سلجوقیان پایتخت ایران بوده است است این شهر قدیمی در طول تاریخ با نام های مختلفی یاد شده است است مثل راکس راگ راگا ارشکیه رام اردشیر ام البلاد ریشهر و محمدیه  بنابر آنچه که در روستا آمده شهرری سیزدهمین شهری است که در جهان ساخته شده است تاریخ سکونت در این منطقه به حدود ۸ هزار سال پیش از میلاد بر می‌گردد در صورتی که همیشه جزو شهرهای مهم ایران در طول تاریخ بوده است اما هیچگاه در ایران باستان به عنوان پایتخت مورد استفاده قرار نگرفته است ابن حوقل میگویند بعد از بغداد آباد تر از ری شهری در شرق نیست ست که نیشابور وسعت بیشتری به نسبت شهرری دارد رابرت کرم سیاه انگلیسی به پیروی از مولف کتاب آثار البلاد نقل می کند ایرانیان بنای این شهر را به هوشنگ پسر بزرگ کیومرث نسبت می دهد

 امروزه شهر ری با حدود بیش از سه میلیون جمعیت همچنان جزو بزرگ ترین و مورد استفاده ترین شهرهای ایران میباشد همانطور که اشاره شد قدمت شهرری بسیار بیشتر از تهران می باشد کسب و کارهای فراوانی در این منطقه شروع به فعالیت کردند و بازارهای بزرگی همچنان از همون گذشته تا به امروز فعال می باشد پت شاپ شهر ری یکی از همین مکان های تجاری می باشد که علاقه مندان می توانند جهت دریافت لوازم مورد نیاز برای حیوان خانگی خودشان به این مغازه مراجعه کنند خیلی ممنون که ما را در این مقاله همراهی نمودید  

  • سمیه کرامتلو

درباره علم روانشناسی

سمیه کرامتلو | چهارشنبه, ۶ مهر ۱۴۰۱، ۰۳:۳۹ ب.ظ

روانشناسی علم مطالعه رفتار و ذهن انسان می باشد بحث هایی مانند اعتماد به نفس زبان بدن مهارت ارتباطی و ابزارهای بسیار زیاد دیگری جزو چهارچوب های اساسی علم روانشناسی هستند دکتر شیرین ولی زاده از روانشناسان مطرح کشور عضو انجمن روانشناسان ایران و آمریکا با سالها تجربه موفق همراه شماست

عواملی مانند شادی و رضایت از زندگی موفقیت سلامت روحی و روانی جایگاه اجتماعی از جمله مواردی هستند که بسیاری از افراد در جوامع امروز در جستجوی آن هستند علم روانشناسی مانند بسیاری از رشته ها به صورت آکادمیک تدریس می شود از جمله عواملی که یک روانشناس خوب باید دارا باشد میتواند به امین و رازدار بودن اشاره کرد و همچنین بیان این موضوع که فرد مراجعه کننده میتواند به راحتی مسائل خود را با روانشناس در میان بگذارند و روانشناس رازدار و است تاثیر بسزایی در درمان بیمار و مراجعه کننده ایفا می کند

پس از پیدا کردن مشکل مشکل مراجعه کننده نوبت به آن میرسد که فرد بپذیرد چنین مشکلی را دارا می باشد و پس از آن مراحل درمان آغاز خواهد شد روش و الگوی درمانی در پیچک از مراجعین یکسان نیست این خدمات و خدمات بیشتر توسط روانشناس گیشا به شما ارائه می شود

راهکارهایی که یک روانشناس به بیمار می دهد می تواند مسیر زندگی آن شخص را تا حد بسیار زیادی مورد تاثیر قرار دهد پس جهت دریافت اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات مشاوره حضوری و همچنین خدمات آنلاین مشاوره با ما در تماس باشید سپاسگزارم که در این مطلب ما را همراهی نمودید  

  • سمیه کرامتلو