ما بهترینیم شما چطور

بهترین خودت باش

ما بهترینیم شما چطور

بهترین خودت باش

چرا شمع ماشین زود خراب میشود؟

سمیه کرامتلو | شنبه, ۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۰۴:۴۱ ب.ظ

شمع ماشین یکی از حیاتی‌ترین قطعات داخلی خودروست که نقص در آن عملکرد خودور را به کلی مختل می‌کند. از آنجا که همه می‌دانیم پیشگیری بهتر از درمان است. ما نکاتی را در این مقاله آورده‌ایم که باعث خرابی زودهنگام شمع خودرو می‌شوند تا بهتر توانید از شمع ماشین خود مراقبت کنید. مطمئن ترین راه برای جلوگیری از خرابی شمع موتور، خرید شمع موتور باکیفیت است. مانند شمع بوش که بهترین برندهای شمع موتور به حساب می آید. 

دلایل خرابی شمع ماشین

1.      شمع موتور ناموغوب

قبل از خرید شمع موتور برند آن‌را با دقت انتخاب کنید. چون ناموغوب بودن شمع موتور باعث زودتر خراب شدن و مقاومت کم شمع در برابر حرارت داخل سیلندر خواهد شد. همچنین حتما شمع را به موقع تعویض کنید. عمر مفید شمع موتور بین 40 تا 80 هزار کیلومتر است.

2.      تجمع کربن

یکی از دلایلی که منجر به خراب شدن شمع موتور می‌شود تجمع کربن روی نوک شمع است. این کربن به خاطر احتراق ناقص سوخت ایجاد می‌شود و تداوم آن شمع خودوری شما را فرسوده خواهد کرد.

3.      دمای بالای درون سیلندر

اگر دمای درون سیلند شما بیشتر توان تحمل شمع خودروی شما باشد. عمر شمع موتور کاهش پیدا کرده و خیلی زودتر خراب می‌شود. این اتفاق بیشتر برای خودروهای گازسوز می‌افتد و برای پیشگیری باید شمع موتور مخصوص خودروی خود را خریداری و نصب کنند. 

4.     آلودگی روغن موتور

نشتی روغن موتور به درون اتاقک احتراق و نشست آن روی شمع ماشین باعث فرسودگی زودهنگام شمع شده و شمع خیلی زودتر نیاز به تعویض پیدا خواهد کرد. روغن معمولا به از اطراف رینگ پیستون فرسوده نشتی پیدا کرده و داخل سیلندر نفوذ می‌کند.

نکته: مقاومت شمع موتور در برابر حرارت و طول عمر آن بستگی به مرغوبیت جنسی که می‌خرید دارد به همین خاطر توصیه ما خرید از برندهایی است که امتحان خود را پس داده و ثابت کرده‌اند که می‌توانند بهترین محصول را برای خودروی شما تولید کنند.

  • سمیه کرامتلو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی